tiistai 18. syyskuuta 2012

Kolmen viikon kuuri

Olen ollut viikon Nutrilett-kuurilla. Ihan 100% tiukasti en ole näissä litkuissa ja pastoissa pysynyt, vaan aavistuksen verran olen syömisissä lipsunut.
Iltaisin syön salaatin ilman kastiketta, kaksi kertaa olen käynyt ravintolassa syömässä salaatin, mutta siinäpä se sitten. Muuten olen pysytellyt näissä aineissa syömisten suhteen.
Moni sanoo, että ei paino lähde näillä pysyvästi, mutta mulle riittää, että saisin näistä sellaisen alkusysäyksen. Kuuria on nyt takana 9 päivää ja painoa on lähtenyt jo kolme kiloa. Sen huomaa esimerkiksi siitä, että housut eivät istuessa kiristä - katsos kun pitää tietysti laihiksen alla ostaa kokoa liian pienet housut! Nyt ne kohta alkavat olla sopivat;)
Olen ihan tyytyväinen jos kuurin päätyttyä paino olisi pudonnut 4-6 kiloa. Puolet tavoitteesta on saavutettu yhdeksässä päivässä. Kuuria on jäljellä vielä ensi viikon sunnuntaihin.
Tuleeko sitten nälkä? Aivan taatusti! Tuo Hunger Control on vähän hämäävä nimi, sillä ei tämä nälkää hävitä, eikä vatsaan tule puoliksikaan kylläinen olo. Se jurppi pari ekaa päivää, mutta sen yli pääsee. Olen herännyt tänään klo 5.45 (talossa kolmivuotias...) , enkä vielä ole saanut aamupalaa syödyksi. Jos kohta sitten. Se aamupala on tuo vasemman puoleinen jauhe, jonka sekoitan tuolla uudella Nutrilett-shakerilla, jonka sain kaupanpäällisiksi uudesta Anttilasta.
Palailen sitten ensi viikon sunnuntaina kertomaan minkä verran kiloja on karissut! Sen jälkeen laihis tietysti jatkuu, mutta toisella tapaa. Tähän mennessä on tietysti liikuntakin otettu mukaan eli reipasta kävelyä ja uintia, jompaa kumpaa joka päivä. Uskoisin että näillä syömisillä ja liikkumisilla tuo kuusi kiloa häviää kolmessa viikossa vaivatta.
Tuossa kuvassa on muuten työpäiväni (joka tänään on 8-18), syömiset eli aamupalaksi pirtelöä, lounaaksi tuo patukka ja iltapäivän välipalaksi tuo Hunger Control. Illalla syön vielä Nutrilett-pastaa kotona.

3 kommenttia:

  1. Itse aikanaan (n.14 v sitten) pudotin noilla 30 kiloa joka pysyi poissa kunnes raskaus iski =D mutta kyllä noilla saa pois ja itellä ois nyt kanssa kuuri aluillaan ensi viikolla.. olen toisinaan pitännyt kuureja mutta itsekuri ei ole enää sama kuin aikoinaan =)Pitää skarpata ja kun tämä taas tästä tasaantuu eli olen päivät kotona eikä tarvihe niin niitä syömisiä miettiä niin kuurikin menee vaivatta..

    Tänään ois lenkkeilyä 6 kilometrin verran illalla esissä..

    VastaaPoista
  2. Siis 30 kiloa sait noilla kuureilla pois? No oho, sepäs on hyvin. Mulla ei kanssa toi itsekuri oo kovin hääppöinen, tulee aina herkuteltua... Se näissä Nutrileteissa on hyvä, että syö vaan ne mitä paketissa on, ja sit ei voi enempää syödä. En tiedä, kuinka monta kuuria voi vuodessa vetää. Kolme tai neljä? Varmaan joulun jälkeen taas vetäisen uuden kuurin. Ei kai se haitaksikaan ole.
    Onko sulla sama kuuri alkamassa vai joku muu? Mun pitäis ens viikon sunnuntaihin näillä litkuilla jaksaa.

    VastaaPoista
  3. juu 30 ja olin kuurilla 14 viikkoa silloin aikanaan.. se siinnä on hyvä että noilla ei tarvi kaupassakaan miettiä ja nälkäisenä ostaa mitä sattuu.. 3-4 kuuria voi ihan hyvin vuodessa tai sitten pari pitempää. Myös osittainen nutraaminen on toisinaan hyvästä jos ei kokonaan viitti eli vaikka aamu ja iltapalat korvaa noilla. Nutreissa se kait ois pääasia että kalorit ei mee yli 800 kaloria.

    Mä ajattelin saman tyylisellä eli Slim Fastilla jota saa tilattua englannista ja jota tuolla kaapissa on jo, niissä maku parempi mutta muuten samanmoisia. Noihin jauhe pirtelöihin sen verran että tee tuntia aiemmin jääkaappiin se oottelemaan niin maku on parempi, ei niin jauhemainen.. ne kun ei kerkiä siinnä sotkotuksen aikana ihan liukenemaan.

    VastaaPoista